فانیکس | سایت سرگرمی - تفریحی - آموزشی

طرز تهیه خوراک سبزیجات

طرز تهیه خوراک سبزیجات,خوراک سبزیجات,خوراک سبزیجات پخته,خوراک سبزیجات با مرغ,خوراک سبزیجات رژیمی,خوراک سبزیجات چینی,خوراک سبزیجات ایتالیایی,خوراک سبزیجات بخارپز,خوراک سبزیجات با فیله مرغ,خوراک سبزیجات آب پز,خوراک سبزیجات با سویا,روش تهیه خوراک سبزیجات,دستور پخت خوراک سبزیجات,روش پخت خوراک سبزیجات,آموزش طرز پخت خوراک سبزیجات,دستور تهیه خوراک سبزیجات,مواد لازم برای پخت خوراک سبزیجات,مواد لازم برای خوراک سبزیجات,مواد لازم برای تهیه خوراک سبزیجات,آشپزی,

بعضی از خوراک ها آماده کردن موادشان بیشتر از صد تا خورش وقت و کار می برد. این خوراک هم از همان هاست ولی وقتی ترکیب طعم ها را امتحان کنید  خستگی کار بی معناست. برای دیگر اعضای خانواده که گیاهخوار

طرز تهیه خوراک سبزیجات

طرز تهیه خوراک سبزیجات 209

بعضی از خوراک ها آماده کردن موادشان بیشتر از صد تا خورش وقت و کار می برد. این خوراک هم از همان هاست ولی وقتی ترکیب طعم ها را امتحان کنید  خستگی کار بی معناست. برای دیگر اعضای خانواده که گیاهخوار نیستند ،  می‌توانیداز آب مرغ استفاده کنید و یک خوراک خوشمزه برای‌شان  بپزید.

طرز تهیه خوراک سبزیجات

مواد لازم برای 4 نفر:

200 گرم هویج                

200 گرم قارچ                 

200 گرم کدوسبز قلمی   

100گرم فلفل دلمه‌ای   

2 عدد بادمجان متوسط     

1 عدد پیاز                   

3 حبه سیر                   

200 گرم گوجه‌فرنگی         

2 ق س رب گوجه فرنگی              

1 ق چ اورگانو یا پونه          

1 ق چ پودر زنجبیل                   

1 ق چ تخم گشنیز              

1 ق چ پودر زیره سیاه            

روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه:

1. ابتدا کدوها و بادمجان ها را با پوست خلالی خرد کنید. هویج، پیاز‍ و فلفل دلمه‌ای را هم خلالی خرد کنید. قارچ را ورقه ورقه کنید و گوجه فرنگی راهم  به شکل دلخواه خرد کنید.

2. در تابه‌ای نسبتاً گود کمی روغن بریزید. پیازهای خلالی شده را در روغن تفت دهید و سپس هویج و فلفل دلمه‌ای را افزوده و بعد از کمی تفت دادن به ترتیب سیر، بادمجان، کدو و قارچ را اضافه کنید.وقتی همه مواد را مدتی روی حرارت هم زدید، رب گوجه و گوجه‌فرنگی را هم   تفت دهید. پودر زنجبیل، اورگانو، نمک وفلفل را هم به سبزیجات اضافه کنید. تخم گشنیز را در دست پودر کنید و همراه پودر زیره سیاه به مواد افزوده و هم بزنید.

3.  بعد از این مراحل یک پیمانه آب در تابه بریزید.   به مدت 5  تا 10 دقیقه صبر کنید تا خوراک جا بیفتد. بعد از اینکه خوراک آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

 

نکته:

- اگر فلفل دلمه دوست ندارید می‌توانید از نخود فرنگی استفاده کنید. 

 

- هویج به دلیل بافت محکم‌تری که دارد همیشه دیرتر از بقیه سبزیجات غذا می‌پزد، اگر می‌خواهید خوراکی یک‌دست داشته باشید هویج‌ها را قبل از خلالی کردن بخارپز کنید.